Alles voor werkgevers

Recruitment als verlengde van jouw business

- 3 min reading time
Busy season komt eraan en jij als werkgever zit met je handen in het haar, omdat je op zoek bent naar die ene juiste kandidaat; diegene die jullie bedrijf samen met het team door deze drukke periode heen helpt. Helaas is het door de enorme schaarste in de markt lastig om de juiste persoon te vinden voor jullie openstaande vacature. Misschien ben je zelfs al maanden bezig met het invullen van de vacature. Hoe pak je dat als werkgever dan het beste aan?
Juist deze schaarste binnen de arbeidsmarkt laat ons inzien dat recruitment hedendaags enorm belangrijk is. Want waar het voor jullie bedrijf belangrijk is om iemand aan te nemen, zal dit nooit jullie topprioriteit zijn. Het is tenslotte lastig om goed onderscheid te maken. Recruitment is namelijk meer dan simpelweg het werven van personeel. Recruitment bestaat uit het uitbreiden van je netwerk en het selecteren en enthousiasmeren van potentiële kandidaten. Als werkgever wil je dat jouw werkgeversmerk goed wordt overgebracht en dat de potentiële nieuwe werknemers goed past binnen jullie organisatie en cultuur. Dit wervingsproces moet daarnaast in lijn liggen met jullie strategie en doelstellingen.

Waarom is recruitment zo belangrijk?


Veel bedrijven stellen zichzelf de vraag: "waarom zouden we samenwerken met een externe partij als we ook zelf een recruiter kunnen aannemen?”. Een goede vraag, misschien heb je binnen jullie bedrijf zelfs al een corporate recruiter die nieuwe werknemers werft. Wat is dat de toegevoegde waarde van een externe recruitmentpartij? Om die vraag te beantwoorden moet je jezelf de volgende vraag stellen: "hoe kan het dat externe partijen blijven groeien, plaatsingen blijven realiseren en steeds weer met dat interessante profiel komen?". Dit komt omdat recruitment veel meer is dan alleen een berichtje sturen naar een kandidaat of even een belletje plegen.

Recruitment begint namelijk bij jouw organisatie en de boodschap die jullie als werkgever over willen brengen. Voordat je goed kunt rekruteren, is het belangrijk dat je weet hoe je jullie organisatie wilt presenteren. Vervolgens moet een goede recruitmentpartij dit op de juiste manier kunnen overbrengen naar jullie doelgroep. Mensen die op zoek zijn naar een nieuwe baan willen weten wat de werkomgeving is, waar het bedrijf voor staat, hoe de functie eruitziet en wie zijn of haar toekomstige collega’s zijn. Oftewel, ze willen een goede indruk van jullie bedrijf en datgene waar jij als werkgever voor staat. Employer Branding noemen we dat. Jouw employer brand is wat je naar buiten wilt brengen, alleen zo kan je achterhalen of er een potentiële match is op voorhand. Dan weet je zeker dat de kandidaat goed op zijn of haar plek zit en dat jij een goede nieuwe werknemer binnen je team hebt.

Hoe bepaal je jouw employer branding? We schreven er een blog over.

Jullie werkgeversmerk


Employer Branding heeft als doel om de juiste kandidaten aan de organisatie te koppelen en betrokkenheid te creëren bij de huidige medewerkers. Met de krapte in de arbeidsmarkt wil jij je als werkgever kunnen onderscheiden. Want eerlijk is eerlijk, binnen de branches IT en Finance liggen de banen voor het oprapen. Employer Branding is het belangrijkste middel om talent aan te trekken en te behouden. Dus hoe beter jij ervoor zorgt dat je de juiste stappen onderneemt om talent aan te kunnen trekken en mensen te kunnen behouden, des te makkelijker het wordt om mensen te werven. Wanneer de kandidaat affiniteit heeft met het bedrijf, het product en/of de dienstverlening, de mensen en de werkomgeving, dan gebeurt er iets moois. Zo zijn je werknemers namelijk eigenlijk een soort lopende reclameborden voor jullie bedrijf. Het is dus zaak om je employer brand goed te presenteren, maar ook om een wervingspartner te vinden die dit begrijpt en je hierin kan ondersteunen.

Wie is Cooder?


Bij Cooder zijn we vijf jaar geleden gestart met een nieuw innovatief concept. Waarom? Omdat we zagen dat het anders kon – nee, moest- binnen de recruitmentwereld.

Binnen de finance en IT-markt waar de vraag naar personeel blijft stijgen, wordt het steeds moeilijker voor werkgevers om vacatures in te vullen met kwalitatief personeel. De huidige recruitmentmarkt helpt daar helaas ook niet bij. Snelle praatjes en praktijken waar kwantiteit boven kwaliteit gaat, gaan voorbij aan waar het om draait: werkgevers en werknemers verbinden.

Dus Cooder begon met een eigen innovatief concept. Wat bedoelen we daarmee? Bij Cooder zijn we transparant. Oftewel, we hanteren vaste prijzen en zorgen voor duidelijkheid voor zowel klant als kandidaat. We hebben een eigen jobplatform waar partners open en transparant hun vacatures kunnen plaatsen en zo duidelijk hun Employer Branding naar voren kunnen brengen, maar dit vullen we aan met een persoonlijke aanpak, door het inzetten van onze getrainde consultants met marktkennis.

Wat doen we bij Cooder?


We zijn dus een proactieve jobsite waar partners hun vacatures kunnen plaatsen, maar buiten onze jobsite om, helpen we onze partners ook bij het invullen van moeilijke vacatures. Hierin werken we niet op basis van no cure no pay. Dit is een bekend model, maar desondanks niet altijd een even duidelijk model.

No Cure No Pay is een samenwerkingsvorm waar jij met je organisatie een x percentage betaald van een jaarsalaris bij succesvolle plaatsing. Helaas heb jij hier als werkgever vaak geen flauw idee hoe actief er voor je gezocht wordt. Daarnaast speelt concurrentie hier een grote rol in. Als de concurrent meer betaalt, dan kunnen goede profielen naar de concurrent gaan, in plaats van jullie vacature.

Bij Cooder doen we het graag anders dan anderen. Dit doen we door langdurige samenwerkingen aan te gaan en te werken met vaste lage kosten. Zo zorgen wij ervoor dat iedereen gelijk is, dezelfde service kan verwachten en evenveel kans heeft in het aannemen van juiste kandidatuur.

Waarom Cooder?


Bij Cooder zijn wij het verlengde van je business, dus ook al heb je een recruiter in dienst, we zijn er om je nog meer te ontlasten. Je krijgt een open en transparante lange termijn samenwerking met vaste fees, zo kom je nooit voor verrassingen te staan achteraf. Verder kijken we écht naar jullie als organisatie en hoe wij jullie kunnen helpen bij het vinden van de juiste match voor jou! Geen anonimiteit, geen torenhoge bedragen, maar vaste fees in een open en transparante werkwijze. Waar jij met jouw bedrijf ook gebruik kan maken van ons platform!

 

Meer te weten komen over de Cooder werkwijze? Of sparren over de mogelijkheden? We staan voor je klaar.
Neem contact met ons op!
Foutje gezien? Laat het ons weten. We zijn je dankbaar!
Deze website maakt gebruik van cookies
Cookieverklaring